Giáo án Tiếng Anh Khối 7 - Tuần 1
I . Giới thiệu môn học :
- Tầm quan trọng của môn học
II . Giới thiệu chương trình :
- Phân tích theo môn : 3 tiết / tuần
- Phân tích theo đơn vị bài : 5 -> 6 tiết / 1 bài
- Giới thiệu kết cấu sách : A, B , C
- Phần (* ) có thể bỏ qua.
III . Hướng dẫn cách học Tiếng Anh
- Học từ
- Học ngữ pháp + ngữ âm lồng trong bài học
- 4 kỹ năng : nghe - nói - đọc - viết
IV. Một số qui định đối với học sinh học môn tiếng Anh
- SGK : 2 quyển ( bài học + bài tập )
- Vở : 2 quyển ( bài học + bài tập )
- Hai quyển dùng riêng biệt không dùng lẫn lộn giữa bài học, bài tập.
- Chuẩn bị giấy kiểm tra ( 5’ – 15’ ) đột xuất không thông báo trước.
- Kiểm tra 1 tiết theo phân phối chương trình và có báo trước 1 tuần.
- Khi đến lớp phải học bài cũ+ chuẩn bị bài mới theo yêu cầu của giáo viên.
- Mang đầy đủ dụng cụ học tập.
- Tích cực phát biểu xây dựng bài .
- Khi kiểm tra bài + phát biểu phải nói lớn , rõ ràng mạnh dạn .
V. Chào hỏi và một số mệnh lệnh bằng tiếng Anh cần được giới thiệu trong tiết đầu :
· Greetings
Good morning , Ms / Mr. + tên
Good afternoon , Ms / Mr. + tên . How are you ?
Good bye , Ms / Mr. + tên
Fine thanks . And you ?
Stand up , sit down , open your books , close your books .
Go to the board , write on the board .
Listen and repeat.
Listen to the tape, listen and repeat .
Tóm tắt nội dung tài liệu: Giáo án Tiếng Anh Khối 7 - Tuần 1
i + phát biểu phải nói lớn , rõ ràng mạnh dạn . Chào hỏi và một số mệnh lệnh bằng tiếng Anh cần được giới thiệu trong tiết đầu : Greetings Good morning , Ms / Mr. + tên Good afternoon , Ms / Mr. + tên . How are you ? Good bye , Ms / Mr. + tên Fine thanks . And you ? Stand up , sit down , open your books , close your books . Go to the board , write on the board . Listen and repeat. Listen to the tape, listen and repeat . Week : 01 Date of planning:14/08/2011 Period : 02 Date of teaching: /08/2011 UNIT 1 : BACK TO SCHOOL. A. FRIENDS. ( A1-A2 ) Objectives Greeting people, introducing oneself and others ( review ) Developing speaking and writing skills. Teaching aids Pictures , cassette and tape. Procedures : 1.Classroom organization : Greetings Checking attendance 2.Review of the previous lesson : Give the greetings. Grammar : TO BE - TO HAVE 3. New lesson : Teacher’s activities Students’ activities Content - T. uses pictures A1a,b to introduce the ne...e 2. Review of the previous lesson : - T calls 2 or 3 students greet and introduce themselves and others . - Some Ss practice loudly, write some new words on the board and read them. 3. New lesson: Teacher’s activities students’ activities content Questions and answers - T. uses pictures A3 to introduce the lesson. -T. asks Ss to model the dialogue. -T listens and corrects -Ss looks at and guess the ways to say. - Ss listen and answer. - Roleplay in front of class. A3.Listen.Then practice with the partner. a.What do you say to older people or teachers when you meet them ? b. Is it the same way to say to your friends ? - T introduces & explains the differences of the two structures. - Supplies some expressions to answer. - T.shows the uncomplete dialogues on extra board. - T.lets Ss listen to the tape. - T. corrects. - Pointing to the 4 pictures , setting up the scene : Look at the 4 pictures and tell me : Who are they in the picture ? Where are they ? What are they doing? What part of the day isit? e.What do you think they will say ? - T. lets Ss listen to the tape and number the pictures . - T looks at and corrects. - Ss listen to the tape. - Ss.pairworks. - Ss read. - Ss. complete the dialogues by guessing. - Ss listen & complete. - Students listen and answer the questions. - Students give their answers. 4.Listen. Complete these dialogues -How are you ? -How is everything ? Just fine/ Pretty good/ Not bad/ Ok a/How are you ? Pretty good - How about you ? Not bad Me, too. b/ How is everything ? Ok How are you today ? Just fine So am I A5. Listen. Write the letters of the dialogues in the order you hear. *Keys: 1-c 2-b 3-d 4-a 4.Consolidation - T has Ss make new dialogues to greet one another. 5.Homework - Practice greeting and introducing others of different ages - Fine expressions of greeting people of different ages and write them in your notebooks. - Prepare Unit 1: (B1-B2) for
File đính kèm:
- giao_an_tieng_anh_khoi_7_tuan_1.doc